Niezalogowany
zmień rozmiar:

Przedszkole Radość

Adres: Barczewskiego 1
10-061 Olsztyn
pokaż na mapie
Dyrektor: Joanna Kileńska
Strona WWW: fb.com/przedszkoleradoscolsztyn
E-mail: sekretariat@artschool.com.pl

Opis oferty:



Opis placówki:

Olsztyńska Grupa Edukacji Dziecięcej EDU Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jako organ prowadzący Przedszkole Radość dysponuje lokalem, w którym jest zapewniona możliwość prowadzenia zajęć opiekuńczo - dydaktyczno – wychowawczych w ramach prowadzenia Przedszkola Radość przy ul. Barczewskiego 1, 10-061 w Olsztynie. Budynek Warmia Towers wybudowany został w 2014 r., z miejscami parkingowymi, monitoringiem i domofonem, spełnia najwyższe standardy architektoniczne. Położony jest w pobliżu głównych arterii komunikacyjnych miasta Olsztyna, w bezpiecznej lokalizacji, w otoczeniu parków i zieleni. W budynku zamontowany jest system inteligentnego utrzymywania komfortu temperatury we wszystkich pomieszczeniach.

Przedszkole Radość to nowoczesna placówka oświatowa spełniająca najnowsze unijne standardy bezpieczeństwa, sanitarne oraz p/poż., wyposażona w platformę wjazdową dostosowaną dla dzieci z dysfunkcjami. Na wszystkie przedmioty znajdujące się na terenie placówki posiadamy atesty oraz certyfikaty.           

Do dyspozycji dzieci oddajemy wielometrażowe, przestronne sale, wyposażone zgodnie z wymogami nowej podstawy programowej, w sprzęty, meble i pomoce dydaktyczne oraz urządzenia interaktywne pozwalające na nowatorskie oddziaływanie na dziecko.

Posiadamy interaktywny rzutnik – Magiczny Dywan, który uczy poprzez doskonałą zabawę, urozmaica spędzanie czasu wolnego, rozwija refleks, pozwala na poznawanie cyfr, rozpoznawanie emocji, pór roku, zwierząt, dopasowywanie zwierząt do dźwięków jakie wydają, uczy gdzie one mieszkają, umożliwia poznanie zawodów. Dzieci, które widzą „Magiczny dywan” pierwszy raz, są nim zafascynowane, chętnie testują nowe gry, a inne, które je znają, chętnie do nich wracają.

W Przedszkolu Radość dzieci mogą korzystać z dobrze wyposażonych i estetycznie urządzonych sal dydaktycznych oraz gabinetów terapeutycznych: logopedy, psychologa, oligofrenopedagoga, pedagoga, ortoptyka/pleoptyka, rehabilitacji, integracji sensorycznej. W przedszkolu mieści się również gabinet Tlenoterapii (HBOT) wyposażony w specjalną komorę hiperbaryczną. Rodzice mogą liczyć na fachową pomoc terapeutów oraz kompleksową opiekę w zakresie szeroko pojętej terapii. Na życzenie rodziców organizowane są punkty konsultacyjne z terapeutami, dwa razy w roku odbywa się Wielospecjalistyczna Ocena Funkcjonowania Ucznia.
Jesteśmy przygotowani na przyjęcie dzieci z różnego rodzaju dysfunkcjami, także ruchowymi – posiadamy platformę umożliwiającą poruszanie się dzieci na wózkach oraz windę.

Sale dydaktyczne spełniają wszystkie warunki umożliwiające wszechstronny rozwój dziecka w wieku przedszkolnym oraz prowadzenie zajęć. Są odmienne, jeśli chodzi o meble, stoliki, krzesła, pomoce, ze względu na swoją specyfikę i przeznaczenie. Wyposażone są w liczne pomoce dydaktyczne: komputery, rzutnik multimedialny, tablicę interaktywną, gry i programy multimedialne, gry planszowe, plansze dydaktyczne, filmy edukacyjne, radiomagnetofony, tablice korkowe, aparat cyfrowy, kamerę cyfrową. Sale wyposażone są w sprzęt i urządzenia wzbogacające proces dydaktyczny i wpływające na rozwój dziecka.

Toalety dostosowane są do wieku i potrzeb dzieci.

Przedszkole dysponuje szatnią, salą do zajęć ruchowych, rytmicznych, teatralnych, muzycznych i tanecznych wyposażoną w instrumenty klawiszowe i perkusyjne oraz salami specjalistycznymi i pomieszczeniami socjalnymi.

Placówka posiada przestronną kuchnię wyposażoną w piece konwekcyjno – parowe oraz inny, profesjonalny i certyfikowany sprzęt gastronomiczny, umożliwiający bezpieczne przygotowanie wartościowych i zdrowych posiłków. Personel kuchenny dba o różnorodność dań. Dietetyk zapewnia odpowiednio dobraną kalorycznie dietę oraz opracowuje specjalną dietę dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz z alergią pokarmową. Posiadamy również zaplecze kuchenne, socjalne i magazynowe.

Przedszkole posiada dwa place zabaw: bezpieczny plac zabaw umieszczony niekonwencjonalnie, na dachu budynku oraz plac zabaw tuż obok budynku. Są one wyposażone w urządzenia ogólnorozwojowe oraz miejsca do gier zespołowych. Place zabaw wyposażone są w piaskownicę i urządzenia do zabaw; karuzela, bujaczki, zabawki wielofunkcyjne: zjeżdżalnia, drabinki, podesty, domki, pociąg posiadające stosowne certyfikaty oraz wyposażenie gwarantujące bezpieczeństwo podczas zajęć. Place są ogrodzone, posiadają wyrównaną nawierzchnię.

Dbamy o ruch na świeżym powietrzu w związku z czym dzieci codziennie wychodzą na spacer bądź na plac zabaw.

Wykwalifikowana kadra Przedszkola Radość dysponuje sprzętem komputerowym oraz wieloma innymi urządzeniami typu: drukarki, skanery, laminarki, przycinarki papieru, prenumerowane specjalistyczne czasopisma oraz literaturę.

Dbamy o profilaktykę zdrowotną, uczymy zdrowego trybu życia, wśród kadry jest doświadczona pielęgniarka, która dba o zdrowie naszych podopiecznych i organizuje szkolenia dla rodziców.
Rodziców zachęcamy do  aktywnego uczestniczenia w życiu naszej placówki, wspólnie organizujemy ciekawe projekty oraz warsztaty kulinarne oraz artystyczne.
Czas pracy Przedszkola: od godz. 6.00 do 17.30.

Zapewniamy opiekę dzieciom również w miesiącach wakacyjnych i na ten czas realizujemy specjalnie przygotowany program wakacyjny, w którym jest wiele wycieczek, wyjść i atrakcji urozmaicających pobyt dziecka w placówce.

Obowiązkiem dyrektora przedszkola jest zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i opieki dzieci na terenie przedszkola. Budynek jest pod stałym nadzorem firmy ochroniarskiej oraz kamer umieszczonych wewnątrz i na zewnątrz budynku. W celu zwiększenia bezpieczeństwa, w przedszkolu zainstalowano domofon. Obiekt jest systematycznie kontrolowany pod względem BHP przez inspektora BHP. Stan obiektu gwarantuje dzieciom bezpieczny pobyt na terenie placówki.

Przedszkole, zgodnie ze statutem, ma na celu zapewnienie dzieciom warunków niezbędnych dla jego wszechstronnego rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem zdrowia fizycznego i psychicznego oraz bezpieczeństwa. Swoją pracę ukierunkowuje na pełną realizację w. w. celu.




Oferta:

Poranna Gimnastyka – 10 min, codziennie

Ćwiczenia o poranku wpływają pozytywnie na nastrój dzieci. W czasie zajęć wyzwalają się endorfiny, inaczej zwane hormonami szczęścia. To właśnie im zawdzięczamy przypływ energii i uczucie zadowolenia. W związku z tym dzieci pozbywają się senności i w lepszym humorze witają dzień.

 

Język Angielski – w zależności od wieku 15 min lub 30 min, 2 raz w tygodniu

Zdobywanie wiedzy w obszarze języka obcego odbywa się w sposób bezstresowy, poprzez stymulujące gry, piosenki i zabawy. "Mali uczniowie", mając kontakt z nauczycielem porozumiewającym się wyłącznie w języku angielskim, przyswajają język na zasadzie podobnej do tej, w jaki przyswajają język rodzimy.

Ponadto korzystamy z wielu, praktykowanych obecnie, zabaw i gier w przedszkolach anglojęzycznych.

Trzy najważniejsze techniki wykorzystywane w naszej pracy z dziećmi to: nauka przez gry i zabawy, nauka przez piosenkę, i nauka przez działanie.

 

Rytmika – 30 min, 1 raz w tygodniu

Umuzykalnienie poprzez naukę piosenek, zabawy, muzyczne, słuchanie muzyki, kształcenie słuchu poprzez ćwiczenia prowadzone w formie zabaw, taniec, poznawanie wybranych zasad muzyki, odkrywanie radości samodzielnego tworzenia muzyki.

 

Warsztaty kreatywne – 30 min, 1 raz w tygodniu
Otaczający nas świat wzbudza w dzieciach naturalną ciekawość i zainteresowanie. Dzieci uczą się poprzez zabawę, kształtując w ten sposób swoją osobowość. W myśl zasady: praktyka czyni mistrza, na naszych warsztatach rozwijamy naturalną kreatywność drzemiącą w każdym dziecku. Przeprowadzając eksperymenty plastyczne i artystyczne dajemy dzieciom możliwość, aby fantazja z odrobiną koloru i wyobraźnią zaowocowały pomysłem na niezwykłe dzieła. Poprzez zabawę i wspólne tworzenie pobudzamy twórcze myślenie.
Trening komunikacji w procesie tworzenia wspólnych prac to klucz do pozytywnych relacji
w grupie. Nasze zajęcia mają na celu przede wszystkim stymulację kreatywności i rozwoju artystycznego dziecka poprzez wykorzystanie wyobraźni i naturalnej, dziecięcej twórczej postawy wobec siebie i świata.
Tematyka warsztatów to m.in.:
o Malowanie na tkaninie – tworzymy własne projekty
o Odrobina rękodzieła
o Robótki na różne okazje
o Kreatywne myślenie – wstęp do projektowania graficznego
o Zabawy z odzysku – recyklingowe arcydzieła
o Kartonowe wyposażenie domu
o Malowanie na szkle
o Zabawy masami plastycznymi
o Obrazki na styropianie
o Ozdoby z kolorowej masy solnej
o Malowanie z wykorzystaniem różnych technik m.in. : kolorowy ryż, kartoflane stempelki, marchewkowe pisaki itp.
o Wstęp do animacji rysunkowej
Kreatywność dzieci to ich największy skarb.

Zajęcia ogólnorozwojowe – 30 min. 1 raz w tygodniu
Odbywają się w sali gimnastycznej, atrium, placu zabaw, gabinecie rehabilitacji. Polegają na kształtowaniu cech motorycznych, takich jak : szybkość, zwinność, gibkość, skoczność, siła, wytrzymałość, koordynacja ruchowa. Prowadzane są w formie zabawowej, zapewniają możliwość harmonijnego rozwoju, wczesną edukację oraz możliwość społecznego rozwoju w grupie rówieśników, uczą zdrowej rywalizacji, pokonywania słabości, przyczyniają się do prawidłowego rozwoju najmłodszych poprzez m.in. rozwój spostrzegawczości i koncentracji. Wspólne zajęcia to także kontakt z rówieśnikami i przełamywanie swoich obaw i lęków m.in. przed wystąpieniami publicznymi, a przede wszystkim dobra zabawa dla wszystkich. Na zajęciach dzieci wykorzystują sprzęt sportowy odpowiedni do ich wieku oraz poziomu rozwoju.


Terapia logopedyczna – terapia indywidualna lub grupowa, 1 raz w tyg
Terapia logopedyczna poprzez zabawę wspiera prawidłowy rozwój mowy dzieci i jest ściśle związana z realizacją edukacji językowej. Ma na celu usprawnianie funkcji komunikacyjnej poprzez stopniowe korygowanie zakłóceń występujących podczas porozumiewania się. Terapia poprzedzona jest wywiadem, obserwacją oraz przeprowadzeniem specjalistycznych testów. Na tej podstawie logopeda stawia diagnozę i opracowuje program usprawniania. Zajęcia mają na celu: usprawnienie motoryki narządów mowy, korygowanie wad wymowy, poprawienie jakości funkcji językowej, oddechowej, fonacyjnej, rozbudowanie zasobu słownictwa czynnego i biernego, wypracowanie alternatywnych zachowań komunikacyjnych. Podczas terapii wykorzystywane są profesjonalne programy multimedialne, które uznane zostały za wyrób medyczny, spełniający wymagania europejskiej Dyrektywy dla Wyrobów Medycznych 93/42/EEC: „Logopedia” – program powstał z myślą o wsparciu terapii najczęściej występujących zaburzeń mowy u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, „Mówiące obrazki – logopedyczne gry i zabawy”, które kształcą umiejętność rozróżniania dźwięków, stanowiącą podstawę dla rozwoju mowy, program szczególnie pomocny w terapii dzieci z zaburzeniami słuchu i rozwoju języka, „Logo gry” – program pozwalający ćwiczyć rytmikę mowy, modulację głosu i intonację oraz wydłużanie fazy wydechowej, „Zabawy słowem cz. 1 i cz. 2”– program wspierający podnoszenie sprawności językowej oraz wiele innych programów multimedialnych uatrakcyjniających naukę mowy, zachęcające dziecko do wydawania dźwięków, pobudzające do mówienia. W wykonywaniu wielokrotnie powtarzających się czynności bardzo ważna jest motywacja dziecka, jego niesłabnące zainteresowanie, aktywność na zajęciach oraz stała gotowość do współdziałania. Te wszystkie cele można osiągnąć dzięki wykorzystaniu profesjonalnego oprogramowania. Dziecko pracuje znacznie chętniej przy komputerze, gdyż kojarzy terapię głównie z zabawą. Zajęcia odbywają się w specjalistycznym gabinecie terapii logopedycznej.

Zajęcia kształcące słuch fonematyczny „Zabawa ze słowem”
Podstawowym warunkiem decydującym o efektach pracy w przygotowaniu do czytania jest prawidłowy słuch dziecka. Zaburzenia w słyszeniu utrudniają dziecku dostrzeganie subtelnych różnic między nimi. Rozwój analizatora słuchowego postępuje szybciej niż rozwój aparatury artykulacyjnej. Kształtowanie formy dźwiękowej mowy dziecka wraz ze stosowaniem elementów żywego słowa łączy się nierozerwalnie z pracą nad rozwojem słuchu fonematycznego. Zajęcia „Zabawa ze słowem” przygotowują dzieci do podjęcia nauki czytania i pisania w szkole podstawowej, rozwijają słuch fonematyczny, analizę i syntezę wzrokowo – słuchową oraz motorykę dużą i małą, są bardzo ważnym elementem rozwoju dziecka, gdyż wysoka sprawność słuchu fonematycznego na poziomie edukacji przedszkolnej decyduje o pełnym sukcesie dziecka w szkole. Podczas zajęć wykorzystywane są bajki terapeutyczne, ćwiczenia rytmizujące, elementy glottodydaktyki, logorytmiki.

Zajęcia doświadczania świata – 30 min., 1 x w tygodniu
Myślą przewodnią zajęć są słowa Kofucjusza: „Powiedz mi, a zapomnę, pokaż – a zapamiętam, pozwól mi działać, a zrozumiem!”
Powszechnie wiadomo, iż dzieci przedszkolne charakteryzuje naturalna ciekawość tego, co je otacza. Najlepszym sposobem zaspokojenia naturalnej ciekawości dziecka są zabawy badawcze i eksperymenty o charakterze badawczym. Zabawy te stanowią podstawę wielokierunkowego rozwoju dziecka. Rozwijając umiejętność krytycznego myślenia, myślenia przyczynowo-skutkowego, porównywania i uogólniania przyczyniają się do rozszerzenia horyzontów myślowych przedszkolaka. I chociaż niektóre eksperymenty wydają się trudne, bo związane z dziedzinami, takimi jak fizyka lub chemia, to dają dziecku okazję do odkrywania i zgłębiania fascynującego świata przyrody i techniki a wiedza i umiejętności zdobywane we wczesnym dzieciństwie staną się inspiracją i pomostem do wiedzy zdobywanej na kolejnych szczeblach edukacji. Dzieci poprzez doświadczenia i eksperymenty poznają reguły funkcjonowania przyrody, prawa fizyki, procesy chemiczne. Tematyka: „Pienisty potwór”, „Uzyskiwanie barw”, „Drożdże”, „Rakieta balonowa”, „Właściwości ognia – ciepło”, „Znikająca woda”, „Co powstaje podczas spalania świeczki?”, „Sklejone szklanki”, „Siła powietrza”, „Ciśnienie atmosferyczne”, „Hodowla kryształów” i wiele innych.

 

Programowanie i kodowanie – 1 x w tygodniu

Ogólnopolski Program Edukacyjny.

Podczas zajęć Przedszkolaki  uczą  się programowania przez doświadczanie i zabawę, łącząc jego elementy z zajęciami z różnych edukacji, podczas codziennych aktywności dydaktycznych.

Kodowanie rozwija algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, kreatywność, umiejętność pracy w zespole oraz szukania kompromisów. 

Zajęcia odbywają się raz w tygodniu  na bazie publikowanych przez organizatora programu - materiałach edukacyjnych .

Liczne projekty urozmaicające edukację i pobyt dziecka w placówce; są to m.in.:

- Lubimy czytać
- Szanuję innych. Jestem tolerancyjny
- Mali matematycy
- W świecie teatru
- W krainie książek
- Na tropie Savoir - Vivre
- Zdrowa kuchnia – zdrowy i wesoły przedszkolak

- Z bajką poprzez świat
- Kreatywny maluch
- Mały ogrodnik
- Program Antytytoniowy

W naszej placówce oferujemy dzieciom też liczne spotkania z teatrem, a także mnóstwo wyjść i wycieczek do atrakcyjnych miejsc.




Zajęcia dodatkowe :

Istnieje możliwość zapisania dziecka na zajęcia dodatkowe:
- Język Angielski (Codziennie)
- Rytmika (2x w tygodniu)
- Warsztaty teatralne (1 x w tygodniu)
- Taniec (1x w tygodniu)
- Capoeira (1 lub 2 x w tygodniu)
- Balet (1 lub 2 x w tygodniu)
- Basen ( wyjazd 2x na miesiąc)
- Robotyka (1 x w tygodniu)
- Kodowanie i programowanie (1 x w tygodniu)
- Szachy (1 x w tygodniu)
- Dodatkowe języki: hiszpański, niemiecki, japoński (ustalenia indywidualne)

 

 

„Radość” serdecznie zaprasza!!!




Dostępne miejsca:

Nazwa Opis Liczba wolnych miejsc
PRZEDSZKOLE RADOŚĆ Cała placówka 12

Przykładowe zdjęcia:

Mapa

Rekrutacja ID: 133; Wersja: 8.113.290.1274 Harmonogram ID: 632;